RU  UA  EN

Субота, 23 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 42.85
НБУ:USD  41.05

Олександр Ейсмонт: Перспективи продовження "Зернової Угоди"

новини компаній

Олександр Ейсмонт розглядає подальші перспективи продовження угоди Зернової Угоди з 19 листопада 2022 року з урахуванням логістичної експертизи з цього питання.

Як уже відомо, морський експорт зернового коридору продовжили ще на 4 місяці з 19 листопада 2022 року за домовленістю РФ, України, Туреччини та ООН. Це вселяє надію, що країни будуть забезпечені зерновою продукцією, а Україна отримає можливість стабільно експортувати свою продукцію.

Олександр Ейсмонт: «Проблеми у реалізації експортного потенціалу України»

Для експорту зерна на даний момент найбільш значущим фактором є залізниця, сказав Ейсмонт Євротермінал. Адже саме від ефективності транспортування залізничними коліями та їхньої коректної роботи залежить експортний потенціал країни.

70% всього експорту минулого року так чи інакше здійснювалось із використанням залізниці. Поруч із, було встановлено, що у загальному обороті зернові вантажі становлять близько 11%. Олександр Ейсмонт виділив такі проблеми щодо перевезень зерна залізничним транспортом

  1. Непередбачуване зростання вартості перевезення зернових вантажів залізничним транспортом.
  2. Закриття для вантажних перевезень нерентабельних/недіючих залізничних станцій.
  3. Можлива непрозорість системи розподілу вагонів загального парку чи вагонів ЦТЛ.
  4. Низька пропускна спроможність припортових залізничних станцій.

Олександр Ейсмонт також зазначив, що на сьогоднішній день немає повноцінної нормативної бази для лібералізації залізничного транспорту, особливо приватної тяги загальним маршрутом, та спільного використання інфраструктури «УЗ». Також варто приділити особливу увагу на систематичні розкрадання вантажів на залізниці та розбирання рухомого складу.

Олександр Ейсмонт: Річкова логістика у реалізації експортного потенціалу України

Наступна тема, на якій загострив увагу Олександр Еймонт, — це потреба у збільшенні перспектив річкової логістики. Головною перешкодою по дорозі розвитку річкової логістики є єдиної стратегії розвитку транспортної інфраструктури країни. З зрозумілих причин під час війни це може здатися несуттєвим і актуальним. Але це хибно. Інфраструктура не може бути актуальною у будь-який час. Також важливим фактором відсутності активного розвитку такої логістики є додаткові витрати, які необхідно брати на себе власнику річкового судна за такі послуги:

  • Орендна плата. (коли іноземне судно входить на територію України, орендна плата не стягується);
  • Акциз на пальне. (За вхід у територіальні та внутрішні води іноземних суден, не передбачено оплати цього акцизу, що дозволяє їм купувати паливо набагато дешевше, ніж українському флоту).

В результаті експорт річковим транспортом в Україну національними компаніями виявляється неконкурентоспроможним, вважає Олександр Ейсмонт.

Знайшли помилку - видiлiть та натиснiть Ctrl+Enter